Sprang väl lite!

God afton på er, har väl haft en vanlig hektisk grå tisdag på jobbet idag. Kaos bitvis. Men nu har lugnet lagt sig i hemmet, barnen också. Fick iallafall en lucka idag för att ta lunch och sticka ut och springa med Danne The Economist, alltid lika trevligt.

Utan att vi tänkte på det så satte vi av i (för oss) hög fart längs Svartån. Tyvärr var min höft av det sämre slaget idag, den gjorde ont varje steg i stort sett. Senast jag sprang kändes den ingenting alls och knappt efteråt heller. Nåväl, gnetade väl på och efter att vi hade vänt ned mot stan igen menade Danne att jag skulle ta min egen fart. Sträckte väl ut lite grand, eller ja det är ju knappast som fornstora dagar men jag la väl en 4:16-kilometer åter omgående innan jag blev lite trött. Kunde avsluta med två stycken på 4:22-fart, kändes hyfsat. Det blev till sist 5,9 km med ett 4:29-snitt, den snabbaste löpningen på mycket länge och den i särklass snabbaste av dom tre jag nu gjort i höst. Hoppas nu det gör mig lite löpstarkare på crossen i höst också. Avlägset känns det dock att jag kunde snitta 3:24-fart genom en halvmara 2010… Det var då det!

Kul var det ändå att springa igen, men som sagt det är ingen comeback. Det rör sig om högst 1-2 pass till innan cx-cupen startar för egen del i Uppsala den 10/10. Givetvis svårt avis på alla som kan köra cup-starten i Göteborg till helgen.

Lämna en kommentar