Torsdag och Tunby GP igen…

Inledde med 27 km till jobbet imorse, kändes ganska ok. Hade inte jättehöga förväntningar om hinna till GP:t då jag var fullsmetad med jobb, men tack vara slit och snälla kollegor kunde jag komma loss, tack som fan. Då hade det ju kanske varit snällt av mig om jag hade levererat på GP:t också och eftersom jag skriver såhär förstår ni redan att jag inte gjorde det.

Värmde lite med Contis innan, kändes rätt okej ändå. Sedan gick starten och det blev lixxom aldrig någon riktig körning utan alla var mest bekväma med att ligga och köra bekvämt. Anders tog ett stort ansvar och höll ändå farten uppe så vi inte stod helt stilla. Jag var uppe två gånger och testade lite, den andra gången fick jag en lucka, men när jag kom in i motvinden och vände mig om och såg att jag inte hade speciellt mycket så slog jag av igen. Sedan träffbommade jag antalet varv kvar och slutade cykla med två varv kvar, fick jaga som en tok ikapp klungan igen och sedan var det typ ridå. När alla drog upp farten på sista varvet så insåg jag det hopplösa och rullade av allt och i mål sist… Inte top notch inför Vårgårda direkt, körde ruttet mest hela tiden egentligen, aja…
Image
Det var kul att se så många ändå och det var kul och i slutändan är det viktigast. Idag tog Johan ”Quintana” Holm hem det, karln sitter på en sjuk form just nu, kul! Mitt GP kan ni se här.

Sedan upptäckte jag lägligt att bakhjulet var glappt också och det hinner jag inte åtgärda innan vi åker till Vårgårda imorgon eftermiddag. Så snabbt kitta upp dom gamla träningshjulen nu på kvällen, blir en testrepa till jobbet imorgon bitti på dom (perfekt väcka/drivaskiturkroppen pass), har glömt hur dom var, hur mkt sämre dom rullade.

Aja, Vårgårda på lördag, kommer förhoppningsvis gå lika fort som idag fast 11 mil till… Kanske fortare even…

En reaktion på ”Torsdag och Tunby GP igen…

  1. Caj aka Dr 7 augusti 15, 2013 / 20:21

    Oj, Dr 7 i mitten! Med totalt 21 varv så slog du av bara ett varv för tidigt. Lycka till i Vårgårda.

Lämna en kommentar