Blåste sönder benen på lunchen…

Dåligt bloggande igår, var bara sinnesjukt trött efter jobb och undermålig kvalitet på sömnen ett par nätter, orkade inte ens gränsla trainern utan hamnade i soffan och sedan i sängen osedvanligt tidigt.

Det verkar ha gjort susen, cyklade till jobbet imorse, bara raka spåret på morgonen, blir längre ihop med stormen Sven ikväll. Men det roligaste skulle väl ändå utspela sig på lunchen, jag skulle överlämna min styrketräning i händerna på en PT (måste bara förtydliga att jag inte kommer börja med keso och kvarg). Skrev lite kort om det hela för några veckor sedan, men nu var alltså själva passet. Vi körde igenom alla benövningarna som sedan ska delas på två pass, ett för framsida och ett för baksida, nu körde vi igen dom bägge för att jag skulle få kläm på det hela. Jag hade ju redan berättat om mina mål att det skulle gynna mitt cyklande och om mina fysiska defekter (artrosen). Det blev mycket övningar som på sikt kommer göra mig både rörligare och starkare, en hel del jobb med balansen. Kort sagt var det över all min förväntan, vore man en snuskigt rik knös skulle man såklart ha råd att träna med en PT varje vecka. Men nu har jag ett gäng nya övningar och lite nya infallsvinklar på min styrketräning och jag tror detta kommer göra mig gott inför 2014. Jag kommer ha en överjävligt träningsvärk imorgon iallafall!

Nu jobb och som sagt cykling med Sven!

Lämna en kommentar