Helgdistansande på en tisdag

God kväll i stugorna, efter en vilodag från cyklandet så var det på det igen. Eftersom jag ”missade” en av helgens distansdagar och det var helgdag igen så var det ju som upplagt för distanspass igen. Det var flera som tänkte samma tanke så vi var nog tio personer som rullade iväg från Berget vid 10-tiden imorse, sjukt skoj. Jag hade en plan på massa grusvägar men eftersom dom andra ville rulla annat och jag verkligen ville ha sällskap så fogade jag mig, tur var väl det för det var förbannat kul att cykla med massa folks igen, påminde mig om en av dom übertrevliga sidorna med cykling.
Skärmavbild 2015-01-06 kl. 19.23.00
Fin vintercykling, Boonen och Super-Eva på sin snabba nya Canyon… Foto: Ubbebanan

I gråvädret var siktet inställt på Enköping där korv skulle inmundigas på en fashionabel bensinmack, själv avstod jag den då jag gnetar vidare på min inslagna plan om inget käk innan 3 h är körda, börjar funka bra för kroppen det där nu när den väl fattat galoppen. Tyvärr blev vi bara fyra som rullade hela vägen till Enköping, undertecknad, Christian, Ubbebanan och Petri.
Skärmavbild 2015-01-06 kl. 19.26.03
Trevligare än såhär blir det knappast på en bensinmack i Enköping en tisdag i januari. Foto: Petri

Den där Ubbebanan sitter inne på en grym form just nu vilket han demonstrerade idag jag tror han var uppe och drog 90% av rundan, stark jävel, en bävar ju för hur det ska bli efter en vecka på Gran Canaria… Mot slutet var alla rätt spaka, men det var aldrig någon kris utan jag känner att jag kan ”dieseltugga” rätt bra, det som saknas nu är panget i benen, men det ska inte vara där just nu. Det märktes när jag och Ubbebanan skulle sprätta lite motlut, fick vika ned mig rätt hårt, men det där är inget som oroar mig alls. I april ska allt sitta på plats och med den bastanta grund jag håller på att skapa nu så kommer det bli bra det här.
Skärmavbild 2015-01-06 kl. 19.22.38
Undertecknad gnetar på med dieselmotorn igång, det går, men inte fort… Foto: Ubbebanan

En grym runda till sist ändå som avslutades i lätt snöfall dessutom, totalt på klockan 4 h 24 min och årets andra 10-milare i bagaget, allt kan ni se på Strava här.

Imorgon måste jag verkligen ta mig samman och köra pendlingsträningen då det är typ sista utecyklingen som ges innan barnen kommer igen på torsdag.

En reaktion på ”Helgdistansande på en tisdag

Lämna en kommentar