Vårens första kvällsfyror

Sådärdå, då var det sista knallhårda passet inför söndagens Östgötalopp lagt till handlingarna, jag arkiverar det under fliken bra! Jag klappar på mina ben och tackar för leverans och för att dom antagligen är bättre nu än någon gång under förra året… Dock fegade jag lite på dagens pass, backade från att köra med Contis, Tuna-Jim och Lette-Roberts och Kalle Sandell, med facit i hand kanske jag skulle ha gjort det men, men… Med tanke på tävlingen och självförtroende inför den så ville jag inte bli avhängd på kvällens pass. Tycker ändå att mitt gäng om fyra cyklister som jag tyvärr inte minns namnen på (sorry, sorry, sorry) körde på bra, vi fick in hela 9 st fyror. För egen del kändes det kanske bitvis lite för kontrollerat, speciellt på dom sista när det blev lite lättåkt, turligt nog så körde vi sista minuten tok-flat-out så då var det bara att kötta och det jag tar med mig mest var att jag alltid kunde trycka på ganska mycket mer under den minuten… Stark är ordet!

Nu är ju såklart inte den känslan en garanti för någonting överhuvudtaget på söndag, blåser det som senast så blir det ju spännande, minst sagt! Men att jag har med mig känslan av att vara i mitt livs form betyder ju en hel del iallafall… Ni kan se hela kalaset på Strava här.
Skärmavbild 2015-04-07 kl. 21.14.26
Glada miner efter avklarade intervaller… Eller vad säger du Katja?

Att det sedan var så varmt att man kunde köra utan handskar var ju också för trevligt, det man även kan notera är att ju varmare det är ju fortare går innehållet i flaskorna åt… Logiskt såklart men ändå!

Nu ska det bara sköljas lite lätt och småsprättas resten av veckan så blir det fest på söndag!

3 reaktioner på ”Vårens första kvällsfyror

  1. Cykelkatten april 7, 2015 / 19:31

    Härligt! Ta med känslan STARK nu på sön så ska du se att du kommer att köra ifrån dig själv och mycket till! 😀

    • swyzak april 7, 2015 / 19:34

      Mmmmm! Ställa av sig själv är alltid en bra grej, eller inte… =)

Lämna en kommentar