Tisdag och badcrossande coming up!

Det har sina uppenbara fördelar det här med vintertid ändå, imorse kunde jag köra till jobbet utan lysen (visserligen kommer den lyckan bara vara nå´n vecka till). Det har blivit riktigt surt och fint på många av dom vägar jag tar till jobbet (när jag crosspendlar) såklart innebär det att cykel och cyklist blir rätt skitiga. Ännu så länge är jag lycklig över att slangarna finns i småbåtshamnen på Öster Mälarstrand så jag kan spola av cykeln innan jag rullar sista biten till jobbet. Känslan imorse var väl ändå rätt god, det är ganska bra sprätt i igångdragen, alltid något. Eller ja, det var typ 15 grader varmt, kortbent, det är också något… I slutet av oktober!
Skärmavbild 2014-10-28 kl. 08.38.55
Ännu en från utförskörningen vid Devils Crest i söndags. Foto: Janne Bäreteg

Ikväll blir det träning med dom andra crossfantomerna i stan, ikväll kör vi på Badcrossen. För er som inte bor i Västerås så ligger det vid Kristiansborgsbadet (därav namnet). Den är klart mer tekniskt svår än Giddecrossen, det är träd som ska rundas i feldoseringar och sånt där allmänt svårt. Jag har kört där en gång, då var det torrt, nu är det blött och sannolikt halt, det kommer bli svinskoj och supernyttigt. Klockan 18.00 ses vi där, ni som vill…

4 reaktioner på ”Tisdag och badcrossande coming up!

  1. Katja oktober 28, 2014 / 07:58

    Har gjort en skojsig slinga där på ”baksidan” kan visa 😛 Minicrossis

    • swyzak oktober 28, 2014 / 09:54

      Yes, jag är intresserad av sanden…. Men ffa den där överjävliga kurvan på framsidan som kan få en att tro att man ska hamna i cykelställena.

Lämna en kommentar