Helgmys igen, en succé med punka!

Skärmavbild 2014-11-08 kl. 21.47.19
Kan en bli annat en glad när 22 st cyklister radar upp sig för start på Helgmyset? Foto: Johan Wetso

Vi rullade alltså iväg och pulsen skenade snabbt till nära nog maxpuls, jag gjorde en halvbra start och kunde snabbt täta en lucka fram till gänget längst fram. Givetvis hade Contis redan fått en lucka som ingen skulle kunna komma att täta. För att minska kylan mellan heaten så körde vi idag 5 varv och bara ett heat, hoppas inte det skrämde någon, isåfall får vederbörande se det som ett genrep inför finalen av Helgmys den 22/11.

Körde nog en av mina bättre tävlingar i Helgmyset idag, känns lite surt då att jag punkade i slutet av 3:e varvet och sedan var det bara att bli sekretariat och stå och glädjas åt allas framfart.
Skärmavbild 2014-11-08 kl. 21.45.22
Över dom där löphinderna. Foto: Johan Wetso

Skärmavbild 2014-11-08 kl. 21.50.36
Fart och fokus eller något sånt! Foto: Johan Wetso

Nu har jag en temporär tub på hjulet så jag kan träna i veckan och därmed även säkrat morgondagens resa till Stockholm och köra Kompiscrossen. Problemet är nu bara att jag måste vaska fram nya tuber till SM, dessa måste anlända och limmas, kan bli en festvecka det här…

2 reaktioner på ”Helgmys igen, en succé med punka!

Lämna en kommentar