I min podcastlista

Mitt bästa tränings- och städsällskap är utan tvekan podcaster, det tog väl lite väl lång tid innan jag hajade prylen, men förra våren gick hissen hela vägen upp. Inte helt otippat så är min podcastlista till huvudsak cykelrelaterad.
IMG_1367
Vi börjar med The Peloton Briefs podcast – mitt senaste fynd, Cannondale-proffset Phil Gaimon pratar cykelrelaterat med kända och mindre kända personer. Kanske det mest underhållande/intressanta avsnitten var med Bad Religions gitarrist eller intervjun med Thomas Dekker. Men det får ni upptäcka själva.

Sedan har vi VeloVoices, alltid underhållande analyser kring alla lopp av cykelfans för cykelfans. Perfekt med andra ord.

Följt av Trainerroads podcast – ask a cycling coach. Den har jag redan tipsat om, för vi gillar väl alla träningslära?

Helt otippat glider det in en icke-cykelrelaterad pod bara sådär – VSK-podden. Varför? För att det har varit och är helt lysande intervjuer med några av VSK Bandys största profiler. Nu har det ju även varit en del om VSK Fotboll och jag har tro det eller ej lyssnat på det också.

Sedan har vi The Cycling News Podcast, den är vad den heter. Cykelnyheter, intervjuer och analyser runt alla tävlingar. Väl värd att lyssna på varje vecka om man gillar cykelsporten.

Vad vore en podcastlista utan en podcast om cyclocross. Crosshairs Radio är ännu ett guldkorn i podcastdjungeln. Under säsong bjuds det på analyser av racen på både den europeiska och amerikanska scenen, samt smarriga intervjuer med i huvudsak amerikanska åkare. Gillar man cyclocross måste man lyssna – alltid!

Kan vara så att jag har sparat min favorit podcast till sist: The Telegraph Cycling Podcast. Richard Moore, Lionel Birnie och Daniel Friebe bryter ner alla tävlingar (och cykelsporten) på ett insiktsfullt och humoristiskt vis. Intervjuer och specialavsnitt i en salig blandning. En pod som alltid får mig att längta efter nästa avsnitt.

Hur ser det ut för er? Har ni några grymma podar på lager?

En reaktion på ”I min podcastlista

Lämna en kommentar