Benlistan

Skärmavbild 2016-02-26 kl. 11.31.20
Sol och goa ben efter Sa Calobra.

Blev väl utmanad av Katja att blotta mina ben med en sån där lista, så here we go liksom.

Hur långa är dina ben?
Nu blev jag tvungen att mäta grenmåttet och lustigt nog är det på centimetern samma som Katja, 79 cm alltså.

Hur ofta rakar du benen?
2 ggr/vecka under den långbenta perioden av året, 3 ggr/vecka när dom ska exponeras mera samt alltid dagen innan tävling. Tillhör skaran som njuter av rakade ben året runt, ärligt vem vill inte må bra och känna sig snabb på trainern/Monarken i januari också?

När mår benen som bäst?
När det bär uppför på cykeln. Så i någon stigning, gärna då längre än en kilometer så vi får börja klättra på riktigt. Då mår dom som bäst.

När mår benen som sämst?
När höften har en dålig artrosdag. Då jobbar dom inte med mig och det gör ont, då mår inte benen så bra heller.

Vilken är benens favoritövning på gymet?
Tveklöst benpress! Den ända gången på gymet man som trådsmal klättrare kan få känna sig starkare än dom flesta muskelbergen där.

Hur snabba är dina ben?
Dom är snabbare än dom någonsin varit, det säger alla siffror och känslor.

Hur pysslar du om dina ben?
Dundermycket cykelträning när jag inte har barnen, gymträning och sedan är jag rätt bra på att lägga benen på soffan också.

Favoritlängd på bibsen?
Lagom, absolut inte för korta iallafall.

Det sämsta med dina ben?
Min höftledsartros. Utan tvekan, den som får vänster knä att peka utåt när jag cyklar.

Om du skulle ge benen en present, vad skulle du ge dom då?
Utan tvekan Sa Calobra på Mallis. Det är ju lämpligt eftersom jag planerar att ge dom den presenten om en månad igen.

2 reaktioner på ”Benlistan

Lämna en kommentar