Föreläsning med Emma Johansson och lite sånt

God dag på er, blev varken tid eller ork för att skriva något igår. Kanske för att jag fick spendera merparten av kvällen att återfå värmen i kroppen. Klubben i samarbete med SISU bjöd igår in till föreläsning med Emma Johansson och hennes man Martin Vestby och jag tänkte jag skulle cykla lite innan det. Det var novembergrått ute minst sagt, hade medvind en bit och det kändes temperaturen behaglig. När jag vände in mot stan igen hade jag motvind som rev rakt genom märg och ben, frös om händer och fötter som vore det en januaridag. Landade vid ABB Arena i lagom tid för att sjunka ned och lyssna på föreläsningen, då hade jag 1 h 45 min typ på cykeldatorn, kändes som väsentligt längre med tanke på blåst och kyla. Hade jag varit smart här hade jag köpt med mig en bar eller något för att få i mig energi snabbt, nu hade jag inte det, vilket gick helt emot både vad Emma och Martin sade om att vara smart vid sin träning.
18556125_1708626769154329_8894746120630207919_n
I övrigt en inspirerande kväll, nu har jag redan hört föreläsningen vid CX-SM i Eksjö i höstas, men denna gång bjöds vi på lite mer matnyttigt och peppande runt träningen också. Klart kul kväll även om jag hade svårt att återfå värmen i kroppen. Cyklade sedan raka vägen hem, flög in i duschen, lagade soppa och la mig under en filt.

Imorse var det solsken på min dryga timma till jobbet men det kändes lite som att isen skulle kunna lägga sig på Mälaren vilken dag som helst igen, inte okej. Hoppas på lite mer värme till kvällens intervallpass med klubben. Annars blir det svårt att få fart på fiskpinnefrusna ben.

En reaktion på ”Föreläsning med Emma Johansson och lite sånt

Lämna en kommentar