Sista riktiga späkningen

Skärmavbild 2017-06-27 kl. 21.11.46
Hej på er! Då ligger man här på soffan igen, sopslut och nytoppar med pannkakor och grädde. Ikväll körde vi den sista rejäla spänningen för benen inför Masters-SM. Vilade från cykling helt igår och hann med att klippa gräset och häcken, skönt. Hann även fylla på picknick-prylarna jag ska ha med mig i bakfickorna under tävlingen.
Idag då? Cyklade sedvanliga timman till jobbet imorse i blåst och temperaturer som mer hörde till april än juni, kallt med andra ord. Sedan blev det ju en sådan där hektisk dag på jobbet igen, kul såklart, men full rulle liksom. Sedan var det dags för huvudakten: intervaller med klubben. Det var glädjande många som ville köra fyror tills benen bönar och ber om nåd, kul!
Själv teamade jag upp med Contis, Quintana, Fromme och Glas-Fredrik, idel starka herrar alltså. Jag var lite i valet och kvalet då risken blir rätt stor att jag blir den svagaste länken och får åka med på hjul eller något, men ingen kommer ihåg en fegis eller hur är det? Den första fyran var kontrollerad och bra. Den andra blev lite stökig och sedan körs den i det sega motlutet vid Åsby, fick ta en brottarförning när vi körde om ett annat gäng och sedan var benen finito och jag släpade mig med på hjul. Resten av fyrorna eller ja, en fyra blev en femma och en annan en trea, så det var nummer-pytt där på vägen, resten av intervallerna följde väl samma mönster. Jag orkade ta typ 2-3 förringar och sedan var jag stekt. Inte kanon för självförtroende direkt. Men jag klarar inte av att ta typ 400-450W i mina förningar, det räcker om jag får slå av lite bara så blir det bättre, men grabbarna grus är starka så. Och jag gissar att man blir starkare av att köra med folk som är starkare, trött blev jag iallafall.
Sedan var det sedvanligt tävlingsbus från Ramnäs till Skultuna, kanske onödigt stökigt idag, satt bara längst bak hela vägen så det var ju inte direkt jobbigt. Kryddade kvällen med en tvåminutare på Skerikevägen och det är nog den jag tar med mig ikväll 351W (5,85W/kg) i två minuter på slitna ben indikerar ändå att det kan finnas något där ändå. Ni kan såklart se allt på Strava här.
Nu blir det bara lätt rull imorgon, sedan något lite pulshöjande på torsdag, hoppas att det är receptet till framgång i helgen.

Lämna en kommentar