Masters-SM i tidningen och hjuldilemma

Skärmavbild 2017-06-28 kl. 08.18.14
Hej på er, som ni kan se så får vi cyklister som ska upp och köra Masters-SM lite mediatid i dagens nummer av Västerås Tidning, kul värre. Cykel skrivs det inte om varje dag i lokalpressen direkt.

Annar finurlar jag mest på vilka hjul jag ska köra med på lördag. I en ideal värld skulle jag köra mina C50 hjul, men eftersom dom är fulhackade så sitter det bara en 11-25 kassett på dom. Frågan är helt enkelt hur branta och tuffa backarna kommer bli, kommer 39-25 räcka som lägsta växel, det borde göra det. Eller ska jag köra på mina träningshjul, Fulcrum racing zero, där jag nu har 11-28, vikten och styvheten går nog på jämt skägg, men jag tappar den aerodynamiska fördelen från C50-hjulen och eftersom vi kör uppför så kommer vi även bitvis köra utför. Alla dessa dilemman, om det bara vore att cykla liksom.

Cykla ja, imorse vevade jag mina sega ben till jobbet, rätt kort, vek av redan vid Åkesta på vägen mot Skultuna. Försökte hålla wattsiffrorna under 200, lyckades hyfsat iallafall. Ska försöka lägga band på mig själv på vägen hem i eftermiddag. Ikväll stundar styrelsemöte med VCK, fullsmetat med andra ord. Det är ju kul när man har att göra.

En reaktion på ”Masters-SM i tidningen och hjuldilemma

Lämna en kommentar