Mot Masters-SM i Norrlandslandet

Hej på er! Nu kan jag knappast göra varken från eller till för formen. Körde ett pass igår där jag la in lite insatser, det blåste så mycket att jag knappast kan säga om benen var önskvärt bra eller inte. Oavsett vad så stämplar jag snart ut för två veckors semester och slänger mig i Quintanas bil och kör upp till Masters-SM i Sidensjö utanför Örnsköldsvik. Det ska bli jävligt roligt, vädret ser ut att bli helt strålande dessutom, sånt underlättar ju alltid.

Senast jag begav mig upp till Norrlandslandet för ett Masters-SM var 2011 när VSM i friidrott gick av stapeln i Skellefteå. Då bärgade jag ett VSM-guld i H35 på 10 000 m så jag väljer att se det som ett gott tecken. Norrland, mästerskap och jag ska fortsätta bli en succéhistoria helt enkelt.
18378870_10155230937768142_654472441_o
Stort kudos till arrangerande Gottne IF för separata starten för H40 och H45 vilket gör saker och ting ännu mer rättvisa när det ändå är mästerskap. Vi är 30 starka gubbar i H40 så det lär bli åka av ändå. Kuperingen på banan lär också bidra till att tävlingen blir klart annorlunda mot dom platta linjeloppen jag kört so far i år. Att vi dessutom kör nästan dubbelt så långt kommer såklart också att spela in, 129 km och 1250 höjdmeter, alltså 100 höjdmeter per mil är något man inte ofta får på tävling i Sverige annars.

Det ska bli svinskoj att tävla igen, det är en lika stor vinning som något annat att jag tycker det igen. Sedan ska det bli skoj att hänga med kul folk, om det här med tävlandet inte vore kul på det sociala planet skulle jag såklart inte hålla på med det. Imorgon klockan 13.30 startar vi. Satans så roligt, jobbigt och allt sånt det ska bli. Vi hörs.

En reaktion på ”Mot Masters-SM i Norrlandslandet

Lämna en kommentar