Hemmabloggen och uteintervaller

Hej på er, dåligt på bloggfronten igen men vi kom hem från Lanzarote sent i fredags kväll. Kontrasten från 25 grader till 2 grader är alltid lika skön. Dock alltid skönt att komma hem, extra skönt att ha två dagar hemma innan jobbet tar vid så man hinner få undan hemma också.

Igår innan taco-middagen kom jag ut på cykeln igen, motiverad och pigg efter en vilo/resdag så kände jag att lite intervaller kunde vara på sin plats.
Skärmavbild 2018-03-26 kl. 06.38.33
Bilden är såklart inte från igår men ändå. En solotimma med en 4′, 3′ och 10′ intervall och lite spurter var ett fint välkomnande till svensk vår. La in den första fyran på 288W (4,8W/kg), trean blev ännu lite bättre med 318W (5,3W/kg) men mest nöjd med både känslan och siffran blev jag nog ändå med tian, försökte att köra kontrollerat hårt och la den på 295W (4,91W/kg), lite i efterhand ångrar jag att jag inte gav det ett ärligt försök att köra i tjugo minuter istället så hade jag fått ett ute-FTP gjort, är ganska övertygad om att jag kunnat hålla upp siffrorna rätt bra igår. Min oro över dålig form kanske inte är befogad tänker jag. Eller så är det bara tack vare den här fina cykeln?
img_0366
Idag ska jag plocka hem ännu en vilodag och försöka se så mycket jag bara kan av Paris-Roubaix och börja klura lite över det där med tävlandet i år. Kanske finns det bra ben att plocka fram under året?

En reaktion på ”Hemmabloggen och uteintervaller

Lämna en kommentar