Torsdagsslut!

Det är…. Mycket… Nu…

Det sammanfattar nog allt. Kort om folk på jobbet. Roddande inför tävlingen. Det gott folk är en process som pågår parallellt med livet i övrigt. Missförstå mig rätt nu, det är grymt att vi ska få chansen att visa upp Cyclocross på elitnivå i Västerås. Det är grymt att sporten breddas i Sverige. Att det inte bara fokuseras på dom två stora tillhållen för Cyclocross: Stockholm och Göteborg. Det är bra att sporten kommer ut till andra orter för att sprida dess genialitet. Men, det är mycket jobb, riktigt mycket jobb. Hjärnan stänger aldrig av tankar på saker man borde gjort, ska göra bättre eller helt enkelt har glömt. På söndag har vi förhoppningsvis inte glömt något, har vi gjort det så hoppas jag bara att vi som är inblandade märker det. Det ska bli skitgrymt. Cross till Västeråsarna.

Så idag: massa, massa, massa på jobbet. Hojjade till Malmabanan där vi ska ha ombyte och sånt på söndag. Fick kolla igenom det och få nycklar. Passade på att rulla ett varv på banan (alltså Groopencross) när jag ändå var där. Hade planer på två tuffa varv men jag var stressad att komma tillbaka och kunde inte finna ro att köra mer eller ens hårt. Cyklingen blev bara en lucka i en hektisk dag. Dryga timman och c:a 25 km om jag minns rätt.
Skärmavbild 2015-10-08 kl. 20.59.56
X-Nighten fick iallafall en nya sadel och matchande styrlinda. Snygg som attan till helgens tävlingar om jag får säga det själv. Imorgon blir det rulla LVG lätt med lite sprätt nå´n timma på lunchen så hoppas vi på bra ben på lördag i Uppsala på det. Tänkte watt-säkra med att fira Melker med bästa mor och far, S och hennes barn imorgon kväll. Torde vara ett vinnande koncept även om man startar från sista startled.

En reaktion på ”Torsdagsslut!

Lämna en kommentar