Det blåser crossvindar i stan

Hej på er! Ja det inte bara blåser rejält ute på riktigt utan det blåser rejäla crossvindar i stan för närvarande. Igår hade vi en första sittning inför årets upplaga av Groopencross, givande, kul och inspirerande att omge sig med bra folk. Min crosspepp är total.
13934578_566578626847482_7381265157016540362_n
Här blir jag tydligen så exalterad att jag pratar med händerna också (foto: Katja). Den kommer bli bra iallafall det här. Inväntar bara att årets crosstuber ska anlända så ska jag limma så det står härliga till. Lite slitdelar ska bytas också, sedan är cykeln redo för cupen 2016/17, ska bara se till att kroppen är redo också.
21906960119_32dd11153d_z
Härliga Groopencross helt enkelt, här ser ni Contis tackla dom fina spåren i sanden.

Men själva tränandet har skett på LVG-cykeln so far. Igår fick jag ihop 45 km hemåt innan mötet, hade hoppats på gynsamma vindar men det blåste bitvis sådan kantvind att jag höll på att flyga i diket. Lite Östgöta-loppet vibbar över det hela, ni som vet ni vet.

Även morgonens dryga 25 km till jobbet präglades av särdeles mycket vind så jag hann knappt känna efter om benen var bättre när fokus låg på att ta sig framåt överhuvudtaget. Kändes himla höstlikt när man fick bylsa på sig väst, benvärmare och långfingrade handskar sådär bara. Vi får väl se hur det ser ut ikväll när det ska köra intervaller eller något annat lungvändande med klubben. Annars längtar jag mest till torsdagens cross-träning i Groopen.

En reaktion på ”Det blåser crossvindar i stan

  1. Pingback: Cykelkatten

Lämna en kommentar