Fredag och lite sammanfattning av några dagar!

Skärmavbild 2017-05-26 kl. 09.35.50
God förmiddag på er. En hissbild är väl en bra start på det här inlägget, blev väl 27 km till jobbet imorse i fantastiskt vårväder, barnen huserar sedan igår kväll hos mina föräldrar eftersom jag ska jobba idag då. Det öppnade såklart upp för att jag kunde träna lite igår kväll efter att vi hade firat min födelsedag med lite grillning och en fotbollsmatch för Melker.

Om morgonen bjöd lugn och fin cykling så var gårdagen lite av tuffare art. Hade egentligen ingen riktig plan mer än att jag vill få till intervaller i någon form, kände mig lite seg så känslan fick diktera vad det blev. Öppnade med två stycken 3 minuters intervaller på vägen till Hallsta, kändes hyfsat ändå, men man kan ju ändå önska att man kunde vräka på lite mer watt i pedalerna, men så är det väl alltid. Följde upp det med två 90-sekundare på ännu högre intensitet. Avrundade med två längre intervaller på Rytternevägen om 12′ resp. 6′, inga monsterwatt utan mer en kontrollerad ansträngning. Tycker ändå det funkade rätt bra trots det faktum att benen var lite småtärda av dom tidigare insatserna. Hade lätt kunnat ”lalla” bort dom sista 25 km igår men det kändes vettigt att stressa kroppen att ändå trycka på trots dom slitna benen.
Skärmavbild 2017-05-26 kl. 09.35.38
Strava på hela kalaset kan ni såklart se här. Nu ska vi bara jobba oss igenom den här arbetsdagen innan vi tar helg igen med mina underbara barn.

Lämna en kommentar