Tillbaka till inomhustjänst!

Skärmavbild 2016-08-18 kl. 12.29.42
Nu är det ganska långt från inomhustjänst på den här bilden från Smécrossen 2014 tagen av Jeppman. En episk lerfest var det då och även förra året, hur blir det i år? Det känns ju lite som en tradition att Eskilstuna ska bjuda på en äkta ”modder”. Vi lär få se det vad det lider i höst.

Nu är det ju dom där 12 kullarna i Jönköpingstrakten som ska anfallas på lördag. Vill gärna hålla igång benen lite i dagarna två. Eftersom Melker har fotbollsträning ikväll så var kvällsträning inget alternativ och när regn var utlovat orkade jag inte släpa ner cykeln. Så kvar var bara alternativet att köra på spinningcykeln på Svettis när lunchtimman infann sig. Alltid många skumma blickar när man sätter sig på ett gym och kör regelrätt cykelträning sådär. Det man alltid glömmer är hur sjukt varmt det kan bli sådär på ett gym, hemma på trainern har jag alltid fläkten. Aja, nog gnällt, jag är ju en värmetålig person så. Körde 35′ iallafall, kastade in 5 st light-ettor, kändes inte helt uselt efter gårdagen. Rätt skönt att få snurr på benen också.

Ikväll ska det väl packas både för Jönköping och för att barnen ska vara hos världens bästa föräldrar när jag är iväg och späker mig…

Lämna en kommentar